Zelfgemaakte naamkaarten met de Cameo

woensdag 9 september 2015

Vandaag laat ik jullie mijn zelfgemaakte naamkaarten zien die ik met behulp van de Cameo heb gemaakt. Zoals ik al eerder schreef, ben ik lid van verschillende Facebookgroepen waar Silhouette tips en creaties gedeeld worden. Daar kwam ik ook aan dit leuke idee. Wil je meer voorbeelden zien of weten hoe je dit maakt? Lees dan verder!

Deze naamkaart maakte ik voor een Japanse collega van Menno die een tweeling heeft gekregen. Eerst heb ik de namen gemaakt zoals hierboven en daarna heb ik ze aan elkaar gemaakt met het woordje twin.


Dit is de tweede keer dat ik dit gemaakt heb. Eerder heb ik deze twee naamkaarten gemaakt, ook voor collega's van Menno. Menno is een trouwe besteller van naamkaarten hihi.


Deze keer ging het al veel makkelijker. Er is namelijk een goed filmpje, waarbij je stap voor stap kunt zien hoe je een naamkaart met de Cameo kunt maken.

Hoe maak je een naamkaart?

Ik heb het idee van Petra Meijboom die dit gedeeld heeft in een Facebookgroep. Zij heeft daar een duidelijke uitleg gegeven hoe je dit maakt en ook een hele handige video op YouTube online gezet. Ik mag dit hier met jullie delen.

Kies een lettertype dat je makkelijk aan elkaar kunt plakken. Het lettertype wat veel gebruikt wordt is het lettertype Allstar. Dit lettertype bevat twee lagen waardoor je meteen een binnenletter hebt. Ik heb deze ook gebruikt. Vervolgens maak je alle letters even groot en laat je ze overlappen.
Hoe je dit precies doet kun je in het filmpje zien. Door er vouwlijnen in te maken kun je de letters opvouwen en de kaart neerzetten.


Deze video heeft mij ook heel goed geholpen om deze kaarten te maken.
Daar krijg je stap voor stap uitgelegd hoe je dit het makkelijkste kunt doen.


Een paar voorbeelden van Petra.

Ik heb nog een paar leuke voorbeelden van Petra gekregen. Zoals je ziet is er heel veel leuks mogelijk! Bedankt dat ik je leuke voorbeelden mag gebruiken! 

Heb jij ook een leuk voorbeeld? Let me know, dan zet ik ze erbij.







Heb je ook een Cameo dan is dit zeker leuk om eens te maken!

♥Veel Liefs♥



4 opmerkingen :

  1. Heel tof! Kaarten heb ik zelf ook nog niet gemaakt maar het maakt me nieuwsgierig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk filmpje :-). Maar wat er na het maken van de laatste 2 letters nog moet gebeuren heb ik gemist :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij kan je dan gaan snijden, en kleef je de U en de E aan elkaar met het 'flapje' dat als laatste stap gemaakt werd via puntbewerking

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je deze ook maken met de brother snc mc900??

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs