Maak zelf leuke herfstdecoratie van jute en canvas

zaterdag 12 september 2015

Tijd voor weer een leuke diy-er en omdat het langzaam herfst wordt heb ik het thema herfst daarbij gebruikt. Ik hoop stiekem dat de herfst nog even op zich laat wachten en dat we nog een beetje na kunnen genieten van de zomer.
Het geeft een erg leuk effect om op jute te schilderen. Je kunt hem natuurlijk helemaal naar eigen smaak maken. Ik laat je hier zien hoe ik deze gemaakt heb.


Wat heb je nodig?


- een canvaslijstje
- jute
- verf
- kwast
- nietmachine
- schaar
- eventueel een sjabloon


Korte uitleg hoe je het maakt.


♥ Leg het canvasdoek op de jute neer en knip dit ruim uit.
♥ Niet het doek vast met een nietmachine/tacker.
♥ Schilder een wit vlak op het jute doek.
   Tip: als je een strak vlak wilt, plak dan de randen af met tape.
♥ Schilder er een afbeelding of tekst naar keuze op. Hiervoor kun je ook een sjabloon gebruiken.


Ik heb het sjabloon zelf gemaakt met de Cameo. Heb je geen Silhouette dan kun je bij de hobbywinkel, hema of bouwmarkt verschillende sjablonen kopen. Je kunt ze natuurlijk ook bij mij bestellen. Dus als je een leuk plaatje of geschikte tekst gevonden hebt, kan ik altijd voor je kijken of ik die om kan zetten naar een sjabloon. Ik heb een bestandje uit de Silhouette store gebruikt.
Ik heb dit keer gekozen voor een eenmalig sjabloon en heb deze gemaakt uit vinyl. De reden hiervoor is dat dit plakt en daardoor niet verschuift. Dat is vooral handig omdat sommige letters (zoals de e en g) losse deeltjes bevatten. Zo blijft het een mooi geheel. Als ik alleen een afbeelding zou gebruiken, zou ik de sjabloon uit tabbladen of snelhechters snijden. Een goedkope manier om sjablonen te maken, ze zijn meerdere keren te gebruiken en het is stevig genoeg.
Als de verf droog is, verwijder je het sjabloon en is je zelfgemaakte schilderijtje klaar.




Ik ben erg blij met het resultaat en vind hem goed gelukt! Ik heb ook al een leuke afbeelding gevonden voor een winterversie, maar dat komt later. Dit schilderijtje heeft in ieder geval een leuk plekje gekregen. Maar nu eerst nog even van de zomer genieten voor het echt herfst wordt.

Als je niet van jute houdt, kun je ook zelf een schilderijtje met stof maken. Ik schreef daar eerder al een blogpost over.

♥Veel Liefs♥

1 opmerking :

  1. Ik vindt het resultaat ook mooi geworden ..heb je weer mooi gemaakt .
    bedankt voor de uitleg ....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs