Bezoek aan de Dawanda designmarkt in München

woensdag 1 juli 2015

Op 21 juni heb ik de Dawanda designmarkt bezocht. Hier stonden 145 designers die hun handgemaakte spullen presenteerden. Er was van alles aanwezig op het gebied van mode, accessoires, sieraden, baby & kind, interieur en hobby. Erg leuk om overheen te lopen en om weer nieuwe ideeën op te doen.

Op dit moment ben ik aan het uitzoeken op welke manieren ik hier (in München) mijn eigen gemaakte spullen kan aanbieden. Het liefst open ik natuurlijk meteen een winkel met een webshop maar dat gaat natuurlijk niet! Één van de opties waar ik mee bezig ben is om uit te zoeken hoe Dawanda en Etsy in elkaar steken en hoe ik dat in kan zetten.

 

Even kort over Dawanda.

Dawanda is een platform waar handgemaakte producten verkocht kunnen worden. Dawanda is een Duits bedrijf maar heeft de website en voorwaarden ook in het Nederlands vertaald waardoor het in Nederland ook goed te gebruiken is. Over de verkoopprijs wordt 5% provisie berekend. Het is een soort marktplaats, maar dan gericht op handgemaakte producten, vintage of producten die je nodig kunt hebben om met de hand producten te maken. En in plaats van advertentieruimte kun je een eigen webshop openen, dat deel uitmaakt van een groter geheel.
Ik heb een klein fotoverslagje gemaakt van mijn bezoek, om een impressie te geven hoe de markt eruit zag.

 De markt was in een grote hal.
 Elke stand had zijn eigen kraam opgebouwd, van een simpele tafel
tot een volledige kraam.
 Er waren veel handgemaakte kaarten te vinden.
Een kraampje met woondecoratie.
 

Zoals je ziet was er genoeg leuks te zien en te koop! Ik heb alleen maar twee kaarten gekocht voor het snailmailen. Meer mocht ik niet kopen van mezelf, ik blijf anders kopen ;) Dus mocht je een speciaal of orgineel cadeautje zoeken, kijk dan eens op Dawanda. Of vraag het natuurlijk aan mij! Dat is natuurlijk nog veel leuker!

Houd mijn blog goed in de gaten, zaterdag komt er weer een leuke DIY online!

♥Veel Liefs♥



1 opmerking :

  1. OH wat moet dat een leuk event zijn geweest, zo leuk al die handgemaakte spullen.
    Ben benieuwd of je binnenkort je eigen shopje kunt openen.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs