Persoonlijk ♥5 - mijn blogervaring

woensdag 3 juni 2015

Ik blog alweer een half jaar! In deze post zal ik over mijn ervaringen als beginnende blogger schrijven. In december ben ik begonnen met bloggen omdat ik misschien iets voor mezelf wil opstarten. Een blog is een mooie opstap en zal mij helpen met uitvinden wat ik precies wil en wat goed bij mij past. En het is meteen een mooie aanvulling voor mijn toekomstige `bedrijfje´ in welke vorm die dan ook zal zijn.


De naam.

Ik ben begonnen met bloggen onder de naam: über Wohnen und Gemütlichkeit. Ik wist nog niet precies welke kant ik opwilde maar wist wel dat mijn blog over wonen moest gaan. Eerst heb ik alleen in het Duits geschreven, dat viel nog niet mee! Daarna heb ik mijn artikelen aangevuld met Nederlandse teksten. Dit vond ik zelf erg rommelig en vol worden en heb er toen voor gekozen om ook een Nederlands blog aan te maken. Nu had ik een naam nodig die ik bij allebei kon gebruiken, dus het meest logische was dan een Engelse naam. Na lang brainstormen en denken heb ik voor Cosy by Cindy gekozen. 

Ook beide kleuren op mijn blog uitgeprobeerd. Zelf hou ik erg van blauw maar ik vond mijn blog met paars/roze toch warmer uitkomen. Bij mijn nieuwe lay-out definitief voor deze kleuren gekozen en mijn logo nog iets verder aangepast. Alles is nu qua kleur en lettertype op elkaar afgestemd.
 

Twee talen.

Ik merkte dat het bloggen veel makkelijker ging, nu ik dit gewoon in het Nederlands kon doen. Ik raad je dan ook aan, mocht je willen beginnen met bloggen, dit eerst in je eigen taal te doen, tenzij je een andere taal heel goed beheerst. Nu kon ik eerst een artikel in het Nederlands schrijven en vervolgens hetzelfde artikel in het Duits. Deze tekst moest ik dan laten controleren omdat mijn Duits nog niet super is. Gelukkig wilde mijn taalmaatje dit graag doen.

In april begon ik met fulltime invallen op de Europese school en had ik niet zoveel tijd meer om in twee talen te schrijven dus heb ik ervoor gekozen om alleen met mijn Nederlandse blog verder te gaan. Ik blog voor mijn plezier en de teksten in het Duits schrijven werd een moeten. Daarom heb ik besloten om mijn Duitse blog even in de kast te zetten. Ik heb er alweer plannen voor maar dat komt straks, als ik weer meer tijd heb.

Bloggen

Er komt een hoop bij kijken als je het goed wilt doen. Ik blog vooral voor mijn plezier dus ik ontwikkel mijn blog stap voor stap. Natuurlijk zou ik ook meteen veel lezers willen hebben en alles vanaf het begin piekfijn in orde willen hebben maar dat gaat nou eenmaal niet. Er komt veel bij kijken en alles is nieuw voor mij, maar ik merk al dat ik overal steeds handiger in wordt. Inmiddels blog ik twee keer per week, op woensdag en zaterdag en mocht ik veel inspiratie en tijd hebben, post ik soms een extra artikel. En lukt het eens niet, dan is dat jammer. Tot nu toe lukt het makkelijk omdat ik genoeg dingen doe en maak, waar ik over kan schrijven. Daardoor lukt het ook makkelijk om een beetje vooruit te werken. Ik heb nu al twee andere artikelen klaar die deze maand online komen.Wat ik zelf fijn vind, is dat er steeds meer logica en samenhang in mijn blog komt, waardoor het makkelijker wordt om te bepalen wat ik schrijf en maak.

Lezers

Ik merk wel dat ik langzaam meer lezers krijg en elke reactie die ik op social media of op mijn blog krijg vind ik erg leuk! Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van mijn blog(ontwikkeling) vinden en wat je het leukste vindt om te lezen. Ik zou dat leuk vinden om te horen, lees: heel erg leuk! Je kunt een reactie onder deze post invullen, via het contactformulier op deze site een berichtje sturen of via facebook/instagram. Dat helpt mij weer verder, tenslotte schrijf ik niet alleen voor mezelf.

En het aller leukste is dat ik je hoop te inspireren met mijn ideeën en je dat laat weten!

Gemaakt door Veronica n.a.v. het artikel: maak zelf je floating frame
 
Gemaakt door Michelle, n.a.v. een artikel op mijn Duitse blog.
 


Dit was het weer voor vandaag.

Fijne woensdag en leuk dat je weer langs kwam.

♥Veel Liefs♥


15 opmerkingen :

  1. Leuk zo'n update!

    Ik vind het leuk dat zoiets als een kleurkeuze toch stiekem zoveel denkwerk met zich meebrengt.
    Hopelijk ervaar je het zelf ook als iets dat de moeite waard is om te blijven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, gaat nog best veel tijd inzitten! Ik vind het zeker de moeite waard hoor!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke update!
    Ik volg je bord nog niet zo lang, maar vind hem erg leuk.
    Er zijn zelfs een aantal DIY's die ik gauw wil uitproberen.
    Dus gewoon zo door gaan lijkt me.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je heel erg leuk schrijft, het nodigt echt uit om verder te lezen. ik heb zelf ook een blog www.knutselkelder.blogspot.nl, maar ik ben er nog niet zo goed als jou in vind ik. Ik post te weinig, omdat ik dan even niks weet en ik houd het veel te kort (niet zo gezellig). Maar jij geeft de goede tip om twee keer per week iets te plaatsen en er dus echt even voor te gaan zitten. Dat moet ik ook gaan doen. Lijkt me trouwens ook erg lastig om het in een taal te doen die je nog niet 100% beheerst (maar wel een goede oefening!) Ik blijf je volgen hoor, leuk!

    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees altijd graag je blogje .... mijn blogje is ook tweetalig (alleen ik schrijf
    niet zoveel ) ik vindt je creaties altijd leuk ....en ik lees ook graag over mensen
    die in het buitenland wonen ....ga gewoon zo door met je blogje !!!
    heel veel groetjes en Auf wiedersehen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zag het, maar bij jou is het niet storend omdat jij idd niet zoveel schrijft :) Bedankt voor je leuke reactie :)

      Verwijderen
  5. Hallo, ik ben nu zo blij, want vandaag heb ik mijn geleende bedrag van $ 60.000 van dit goede bedrijf gekregen nadat ik andere bedrijven afzonderlijk heb geprobeerd, maar het mocht niet baten hier zag ik de advertentie van Joan Finance firma en ik besloot het te proberen en ik volgde al hun instructies en hier ben ik vandaag blij, je kunt ook contact met hen opnemen als je een snelle lening nodig hebt, neem nu contact met hen op via deze e-mail: (contact@joanfinancefirm.com) of whatsapp: +919144909366

    Website: www.joanfinancefirm.com

    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had nooit gedacht dat ik dit bericht zou plaatsen. Er is iets geweldigs gebeurd dat mijn wereld heeft veranderd. Ik heb een lening gekregen, ik heb met succes mijn schulden afbetaald. het leven voelt nu goed. Ik had schulden, ik had dringend geld nodig. Verschillende online bedrijven waarmee ik contact had, konden me geen geld aanbieden omdat ik de administratiekosten niet kon betalen. mijn vriend Emilia verwees me naar lapofunding960@gmail.com, ik vroeg een lening aan en ondertekende hun contract met een advocaat. als je een eerlijk bedrijf nodig hebt dat je kunt vertrouwen om krediet aan te vragen, raad ik je ten zeerste aan contact op te nemen met lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo allemaal, er is tegen mij gelogen door zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb geld verloren aan valse geldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter waarmee ik contact opnam en ik met succes een lening van 95.000 van hen kreeg in slechts 24 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. !krediet lening geld is dringend! Als je problemen hebt door de crisis en je bent nu de berg van schulden, willen we je veel helpen. Ik heb een kapitaal van ? € 6.950.000 dat ik met u kan uitgeven. U kunt een lening afsluiten tussen ? € 1.000 tot ? € 5.000.000. Als je interesse hebt of meer wilt weten stuur dan een e-mail:mariasempelsan@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen meneer/mevrouw
    Wij bieden leningen aan particuliere en commerciële entiteiten met een zeer lage jaarlijkse rente van 3%, terugbetaling van 1 tot 25 jaar. Wij verstrekken leningen van 5.000 tot 500.000.000. Dit is om de groeiende geschiedenis van Bad Credit te elimineren, maar ook om een gestage winst te maken voor zowel ons bedrijf als onze klanten.

    Ligt u 's nachts wakker en maakt u zich zorgen over hoe u een lening kunt krijgen? Contact: Waheed Finance Firm Agency nu via E-mail: info@waheedfinance.com
    WhatsApp: +91 636 671 0014

    Wij bieden een lening aan met een lage rente van 3% en wij bieden aan
    *Persoonlijke leningen
    * Schuldconsolidatieleningen
    *Bedrijfskapitaal
    * Zakelijke leningen
    * Onderwijsleningen
    * Hypotheek
    * Leningen om welke reden dan ook
    Neem voor meer dringende informatie onmiddellijk contact met ons op.

    info@waheedfinance.com
    WhatsApp: +91 636 671 0014
    Groeten
    Waheed Financieringsmaatschappij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeft u financiering nodig?
    Heeft u een lening nodig voor zakelijke of persoonlijke behoeften en projectfinanciering?
    Wilt u uw bedrijf herfinancieren?
    Wij bieden een lening aan voor elke persoon of bedrijf met een rente van 3% per jaar.
    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via e-mail:
    info@waheedfinance.com
    WhatsApp: +91 636 671 0014
    Groeten
    Waheed Financieringsmaatschappij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. MAKE $10,000 DAILY ON PAYPAL

    CONTACT: ethicsrefinance@gmail.com
    WEBSITE: WWW. ethicsrefinance.com

     with the help of PAYPAL HACK TRANSFER . No credit card required. Stay at home and relax while you get your self out of poverty... THEY ARE LEGIT !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben je het zoeken naar leningen en hypotheken beu, of word je constant afgewezen door banken en andere financiële instellingen of een microfinancieringsregeling. Hiermee willen wij u informeren met 100% garantie dat wij leningen van elk bedrag aanbieden tegen een rentepercentage van 2% per maand. Wij verstrekken LENINGEN voor bedrijfsontwikkeling. concurrentievoordeel/bedrijfsuitbreiding. Zorg ervoor dat we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn. en deelnemende financier voor onroerend goed en elke vorm van zakelijke financiering, wij verstrekken langlopende leningen voor maximaal twee tot vijftig jaar en alle rentetarieven en berekenen en maken jaarlijkse betaling mogelijk E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com.

    Wij bieden de volgende soorten leningen aan en nog veel meer;

    * Persoonlijke leningen (lening zonder onderpand)
    * Zakelijke leningen (onbeveiligde lening)
    * Consolidatielening
    * Combinatielening
    * Verbouwing

    Om contact op te nemen voor het zoeken naar een lening, antwoordt u met uw e-mail-ID, zodat ik u meer kan sturen ter goedkeuring
    Bedankt, neem contact met ons op via e-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com
    bel of WhatsApp: +393512114999

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs