Persoonlijk ♥5 - mijn blogervaring

woensdag 3 juni 2015

Ik blog alweer een half jaar! In deze post zal ik over mijn ervaringen als beginnende blogger schrijven. In december ben ik begonnen met bloggen omdat ik misschien iets voor mezelf wil opstarten. Een blog is een mooie opstap en zal mij helpen met uitvinden wat ik precies wil en wat goed bij mij past. En het is meteen een mooie aanvulling voor mijn toekomstige `bedrijfje´ in welke vorm die dan ook zal zijn.


De naam.

Ik ben begonnen met bloggen onder de naam: über Wohnen und Gemütlichkeit. Ik wist nog niet precies welke kant ik opwilde maar wist wel dat mijn blog over wonen moest gaan. Eerst heb ik alleen in het Duits geschreven, dat viel nog niet mee! Daarna heb ik mijn artikelen aangevuld met Nederlandse teksten. Dit vond ik zelf erg rommelig en vol worden en heb er toen voor gekozen om ook een Nederlands blog aan te maken. Nu had ik een naam nodig die ik bij allebei kon gebruiken, dus het meest logische was dan een Engelse naam. Na lang brainstormen en denken heb ik voor Cosy by Cindy gekozen. 

Ook beide kleuren op mijn blog uitgeprobeerd. Zelf hou ik erg van blauw maar ik vond mijn blog met paars/roze toch warmer uitkomen. Bij mijn nieuwe lay-out definitief voor deze kleuren gekozen en mijn logo nog iets verder aangepast. Alles is nu qua kleur en lettertype op elkaar afgestemd.
 

Twee talen.

Ik merkte dat het bloggen veel makkelijker ging, nu ik dit gewoon in het Nederlands kon doen. Ik raad je dan ook aan, mocht je willen beginnen met bloggen, dit eerst in je eigen taal te doen, tenzij je een andere taal heel goed beheerst. Nu kon ik eerst een artikel in het Nederlands schrijven en vervolgens hetzelfde artikel in het Duits. Deze tekst moest ik dan laten controleren omdat mijn Duits nog niet super is. Gelukkig wilde mijn taalmaatje dit graag doen.

In april begon ik met fulltime invallen op de Europese school en had ik niet zoveel tijd meer om in twee talen te schrijven dus heb ik ervoor gekozen om alleen met mijn Nederlandse blog verder te gaan. Ik blog voor mijn plezier en de teksten in het Duits schrijven werd een moeten. Daarom heb ik besloten om mijn Duitse blog even in de kast te zetten. Ik heb er alweer plannen voor maar dat komt straks, als ik weer meer tijd heb.

Bloggen

Er komt een hoop bij kijken als je het goed wilt doen. Ik blog vooral voor mijn plezier dus ik ontwikkel mijn blog stap voor stap. Natuurlijk zou ik ook meteen veel lezers willen hebben en alles vanaf het begin piekfijn in orde willen hebben maar dat gaat nou eenmaal niet. Er komt veel bij kijken en alles is nieuw voor mij, maar ik merk al dat ik overal steeds handiger in wordt. Inmiddels blog ik twee keer per week, op woensdag en zaterdag en mocht ik veel inspiratie en tijd hebben, post ik soms een extra artikel. En lukt het eens niet, dan is dat jammer. Tot nu toe lukt het makkelijk omdat ik genoeg dingen doe en maak, waar ik over kan schrijven. Daardoor lukt het ook makkelijk om een beetje vooruit te werken. Ik heb nu al twee andere artikelen klaar die deze maand online komen.Wat ik zelf fijn vind, is dat er steeds meer logica en samenhang in mijn blog komt, waardoor het makkelijker wordt om te bepalen wat ik schrijf en maak.

Lezers

Ik merk wel dat ik langzaam meer lezers krijg en elke reactie die ik op social media of op mijn blog krijg vind ik erg leuk! Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van mijn blog(ontwikkeling) vinden en wat je het leukste vindt om te lezen. Ik zou dat leuk vinden om te horen, lees: heel erg leuk! Je kunt een reactie onder deze post invullen, via het contactformulier op deze site een berichtje sturen of via facebook/instagram. Dat helpt mij weer verder, tenslotte schrijf ik niet alleen voor mezelf.

En het aller leukste is dat ik je hoop te inspireren met mijn ideeën en je dat laat weten!

Gemaakt door Veronica n.a.v. het artikel: maak zelf je floating frame
 
Gemaakt door Michelle, n.a.v. een artikel op mijn Duitse blog.
 


Dit was het weer voor vandaag.

Fijne woensdag en leuk dat je weer langs kwam.

♥Veel Liefs♥


7 opmerkingen :

  1. Leuk zo'n update!

    Ik vind het leuk dat zoiets als een kleurkeuze toch stiekem zoveel denkwerk met zich meebrengt.
    Hopelijk ervaar je het zelf ook als iets dat de moeite waard is om te blijven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, gaat nog best veel tijd inzitten! Ik vind het zeker de moeite waard hoor!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke update!
    Ik volg je bord nog niet zo lang, maar vind hem erg leuk.
    Er zijn zelfs een aantal DIY's die ik gauw wil uitproberen.
    Dus gewoon zo door gaan lijkt me.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt altijd voor je leuke reacties Rensina :)

      Verwijderen
  3. Ik vind dat je heel erg leuk schrijft, het nodigt echt uit om verder te lezen. ik heb zelf ook een blog www.knutselkelder.blogspot.nl, maar ik ben er nog niet zo goed als jou in vind ik. Ik post te weinig, omdat ik dan even niks weet en ik houd het veel te kort (niet zo gezellig). Maar jij geeft de goede tip om twee keer per week iets te plaatsen en er dus echt even voor te gaan zitten. Dat moet ik ook gaan doen. Lijkt me trouwens ook erg lastig om het in een taal te doen die je nog niet 100% beheerst (maar wel een goede oefening!) Ik blijf je volgen hoor, leuk!

    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees altijd graag je blogje .... mijn blogje is ook tweetalig (alleen ik schrijf
    niet zoveel ) ik vindt je creaties altijd leuk ....en ik lees ook graag over mensen
    die in het buitenland wonen ....ga gewoon zo door met je blogje !!!
    heel veel groetjes en Auf wiedersehen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zag het, maar bij jou is het niet storend omdat jij idd niet zoveel schrijft :) Bedankt voor je leuke reactie :)

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs