Mijn eerste ervaring met snailmail

zaterdag 20 juni 2015


In de vorige blogpost heb ik uitgelegd wat snailmailen precies is. Wil je dat teruglezen? Klik dan hier. Hierboven zie je mijn gemaakte snail voor Laura. Ik heb dit als één pakketje ingepakt en daarna in de envelop gestopt. Deze foto heeft Laura gemaakt. Ik was zelf vergeten een foto te maken.
 
De snail hieronder herken je waarschijnlijk uit de vorige blogpost. Dit is mijn eerste snail die ik heb ontvangen.
Deze is gemaakt door Hilde. Binnenkort komt er een blogpost online met mooie snails die door haar gemaakt zijn. Wil je alvast meer snails van Hilde zien? Klik dan hier om naar haar Pinterestpagina te gaan.
 

Thematikker

Bij de Dutch Snailmailers (FB-groep) kun je ook meedoen aan thema- of kleurentikkers. Iemand wenst een thema of een kleur en dan kun je diegene tikken (taggen). Jij maakt voor die persoon iets met die kleur of dat thema en mag vervolgens zelf iets wensen. De volgende die zin heeft om een snail te maken kan jou dan tikken en wat voor je maken. Natuurlijk mag diegene ook weer iets wensen.
Ik heb een blauwe snailmail gemaakt (ook vergeten een foto van te maken, dus kan alleen de envelop laten zien).
Ik wenste daarna de kleuren kraft met wit. Ik werd getikt door Judith en kreeg van haar dit leuke kraft tikkertje. Dit is ook gewoon een snailmail maar in de groep noemen we het een tikkertje omdat je elkaar moet tikken.
Zoals je ziet worden er ook vaak kleine goodies meegestuurd die je weer kunt gebruiken bij het snailmailen.

Deze snail heb ik voor Hilde gemaakt. Ook hier heb ik zelf geen foto's van. Ik had toen namelijk nog niet bedacht om er een blogpost van te maken. Gelukkig heeft Hilde er wel foto's van gemaakt :)

Ik vind het snailmailen echt heel erg leuk om te doen. Het is elke keer weer een verrassing wanneer ik iets in mijn brievenbus vind. Hier helemaal omdat de post naar München er soms 3 dagen en soms wel 12 dagen overdoet. Hou je van freubelen en vind je het leuk om post te ontvangen en te maken? Dan is het ook zeker iets voor jou!

Dit is het voor nu. Ik heb inmiddels nog meer snailmails gekregen en gemaakt maar dat laat ik een andere keer zien. Ik heb een nieuw kopje in de menubalk gemaakt met post, omdat ik vanaf nu ook regelmatig iets zal posten wat met echte post te maken heeft.

♥Veel Liefs♥

3 opmerkingen :

  1. Heel erg leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent, Cindy! Zelf heb ik geen goed ervaringen met snailmail. Heel jammer want het is zo leuk om te doen. Als ik jou pakketjes zie krijg ik weer de kriebels.
    Geniet van je snailmails,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey wat leuk om mijn snail mail terug te zien. De anderen zien er ook erg mooi uit. Ik vind het ook een leuke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey wat leuk om mijn snail mail terug te zien. De anderen zien er ook erg mooi uit. Ik vind het ook een leuke hobby!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs