Kennismaken met de Silhouette Cameo

woensdag 11 maart 2015

Vandaag schrijf ik over mijn eerste kennismaking met de Silhouette Cameo.

Ik heb hem al een tijdje in huis: de Silhouette Cameo. De software heb ik een tijdje terug al geïnstalleerd en toen heb ik al een beetje rond gekeken in het programma. Heel veel mogelijkheden en knopjes en ik snapte er weinig van. Ik heb een online basisworkshop geboekt bij Creabest.nl en inmiddels al wat filmpjes op YouTube bekeken.

Nog even kort over de Silhouette Cameo.
De Silhouette Cameo is een snijplotter. Je kunt er veel verschillende materialen mee snijden, rechtstreeks vanaf de computer. Je sluit hem aan op je computer net als de printer, maar in plaats van printen, snijdt de machine alle mogelijke lettertypes en designs. Hij wordt veel gemaakt voor het maken van kaarten en doosjes. Ik heb hem vooral gekocht voor het snijden van vinyl maar wil zeker alle mogelijkheden uitproberen.
Vandaag is het dan zover. Ik ga starten met de eerste les en zit er helemaal klaar voor.



Ik ben een echte beginner, wat een gestuntel zeg! De eerste keer had ik het mesje er niet goed in, dan snijdt hij natuurlijk niks. De tweede keer had ik de mat er niet goed in, dan blijft hij niet recht liggen en krijg je een mislukte afbeelding...


De derde keer was het beter gelukt maar heb ik niet zo goed plaatje uitgekozen voor deze instellingen.



Bij de vierde poging heb ik andere plaatjes uitgekozen en is het resultaat eindelijk goed gelukt!


Het te printen papier plak je op een snijmat en als hij klaar is verwijder je het papier en pel je daarna je geprinte figuurtjes los.
 

Ik ga nog even door met mijn online lessen en YouTube filmpjes bekijken. Ik heb me inmiddels ook bij een aantal Facebookgroepen aangesloten voor inspiratie en advies.
Daar heb ik een aantal voorbeelden verzameld om te laten zien wat je met de Cameo allemaal kunt maken.
 Foto's: Thea Weidijk

Foto's: Kim Spaink
Meer zien? Bezoek haar Facebookpagina: www.facebook.com/kiroliNL

Foto's: Ria van Kwawegen
Meer zien? Bezoek haar inspirerende blog: http://www.cenrdesigns.blogspot.nl/



Veel liefs

1 opmerking :

  1. Zoveel inspiratie...dan is het fijn om er zelf ook mee aan de slag te gaan. De eerste resultaten zijn alvast heel mooi. Geweldig om dit in huis te hebben! Nog veel plezier met het creeëren van nieuwe dingen!
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs