Feestje in de brievenbus SWAP ♥ Geef je nu op!

zaterdag 20 augustus 2016

DE INSCHRIJVING IS GESLOTEN!

Hij stond al een tijdje op mijn creatieve todo-list en nu is het dan zover! Ik organiseer een swap!
Alle informatie hierover vind je in deze blogpost en natuurlijk lees je ook hoe je je kunt opgeven.

Waarom organiseer ik een swap?

Ik vind het erg leuk om aan swaps mee te doen. Helaas kan ik vaak niet meedoen omdat ik in het buitenland (Duitsland) woon. Daarnaast lijkt het mij gewoon erg leuk om er zelf eens een te organiseren en mijn ideeën om te zetten naar een eigen editie. 


Wat is swappen?

Als je van echte post houdt en het leuk vindt om (zelfgemaakte) cadeautjes leuk in te pakken dan is het echt iets voor jou. Het idee is dat je een aantal cadeautjes naar iemand stuurt die je niet kent. Het gaat niet om het bedrag dat je eraan uitgeeft maar om de moeite die je ervoor doet om een ander blij te maken. Je kunt zelf dingen maken maar ook cadeautjes kopen. Het leukste is dat je iets maakt waar jouw swapmaatje blij van wordt, maar waar je ook je eigen ei in kwijt kunt. 

Meer lezen en voorbeelden zien? Ik schreef al eerder over een aantal swaps waar ik aan mee heb gedaan. 


De regels.


  • Je hebt een Instagram account nodig die op openbaar staat, zodat jouw swapmaatje op jouw feed kan kijken wat jouw interesses zijn. 
  • Je plaatst een bericht op je tijdlijn dat je je hebt opgeven / dat je meedoet aan deze swap. Ik heb namelijk een paar keer een swapmaatje gehad die niets over de swap had geplaatst en het swappen is juist leuk als je van elkaar ziet dat je er mee bezig bent.
    De foto die je erbij plaatst kies je zelf, dat hoeft niet die van de swapaankondiging te zijn.  
  • Ga je aan de slag voor je swap? Maak een leuke foto en post deze onder #feestjeindebrievenbusswap. Zoals hierboven genoemd, maakt dit soort foto's het swappen extra leuk. De voorpret is vaak nog leuker!

  • Verstuur je swap in een brievenbusdoosje of als pakketje. Bij Hema kun je goedkoop verschillende (brievenbus)doosjes kopen. NIET in een envelop! Deze komen niet altijd heel aan en dat zou zonde zijn van al je werk! 
  • Verklap op IG niet wie je swapmaatje is. Natuurlijk laat je wel een berichtje achter in je swap, zodat jouw swapmaatje je kan bedanken. 
  • Plaats één of meerdere foto's van je ontvangen swap op IG. Helaas heb ik ook hiermee de ervaring dat mijn swapmaatje dit niet deed en dat is echt heel jammer.

    Als je liever geen foto's deelt vooraf van hetgeen wat je maakt en/of van je ontvangen pakket, doe dan niet mee. Zoals ik al zei, dit maakt het juist leuk. 
  • Besteed aandacht aan het verpakken van je cadeautjes. Op mijn Pinterestpagina heb ik een bord met leuke inpakideeën
  • Woon je in het buitenland (ook België valt daaronder)? Ook dan kun je jezelf opgeven. In de vragenlijst die je invult om je op te geven, kun je aangeven of je eventueel een buitenlands swapmaatje zou willen. De kosten voor verzenden zijn dan hoger. Je mag natuurlijk ook nee invullen, aan jou de keus.

    Ik hoop natuurlijk dat er ook mensen ja invullen, zodat ik ook mee kan doen ;). Mochten er meer buitenlandse deelnemers zijn dan mensen die ja invullen voor een buitenlands swapmaatje, gaat het op datum van aanmelding. Dus geef je je op en je woont niet in Nederland, dan krijg je van mij te horen of je mee kunt doen. Dit hangt dus af van de hoeveelheid mensen die openstaan voor een buitenlands swapmaatje. 
  • Opgeven kan helaas niet meer, er zijn 40 deelnemers en daarmee is deze ronde gesloten. 
  • Donderdag 8 september worden alle adressen verstuurd en weet je dus wie je mag verrassen. Dit houd je voor jezelf! 
  • 7 Oktober verstuur je jouw gemaakte swap. Je hebt dus ongeveer een maand de tijd om iets te maken. Heb je in deze periode weinig tijd? Vraag je dan af of je wel mee moet doen. 
  • De swapmaatjes worden random gekoppeld. Je krijgt niet iets terug van degene waarvoor jij wat maakt. 
  • Er kunnen maximaal 40 personen meedoen. Geen idee of er zoveel mensen mee willen doen maar ik heb niet zulke goede ervaringen met hele grote swaps en het moet voor mij ook leuk blijven.
    Zo denk ik alles in goede banen te kunnen leiden. 
  • Er zit geen bepaald bedrag aan deze swap vast. Het kan zijn dat jij alle cadeautjes koopt en alleen zelfgemaakte cadeautjes terugkrijgt. Hoeveel je uitgeeft bepaal jezelf. 
  • Verstuur in ieder geval 4 cadeautjes. (Meer mag altijd).


Vragenlijst.

Kopieer deze vragenlijst in je mail en beantwoord de vragen. Zo weet je zeker dat ik alle informatie krijg die ik nodig heb. Na je aanmelding krijg je van mij een mail terug (zal niet binnen 5 minuten zijn) met de bevestiging. Dan wordt er dus op je deelname gerekend. 

Staat je profiel op openbaar?
Anders kun je niet meedoen, dit wordt gecontroleerd.

Wat is je voor- en achternaam?

Wat is je IG naam?

Wat is je woonadres waar de swap naar toe mag? 

Wat is je e-mailadres?

Zou je eventueel een buitenlands swapmaatje willen? 

Vertel hier kort iets over jezelf.
Denk aan de volgende vragen: waar word je blij van? Wat zijn je hobby's? Welke kleuren vind je mooi? Geen verlanglijstjes zoals bij Sinterklaas ;).... Het gaat erom om je swapmaatje op weg te helpen, niet om vast te leggen wat het moet worden. Jouw swapmaatje bepaalt uiteindelijk zelf wat het wordt! 



Waarom moet je iets kort over jezelf vertellen? 
Dit wordt meegestuurd met je adresgegevens naar je swapmaatje, zodat hij/zij alvast wat informatie over je heeft. Natuurlijk kun je ook nog een moodboard op je feed plaatsen en kan je swapmaatje de rest afleiden van alle foto's die je geplaatst hebt. 
Waarom vraag ik dit? Ook hiermee heb ik helaas slechte ervaringen. Ik heb twee keer een swapmaatje getroffen waarvan ik totaal geen idee had waar ik diegene blij mee kon maken. Om dit te voorkomen vraag ik je om iets over jezelf te vertellen. Het leukste is namelijk als je gericht iets voor iemand kunt kopen of maken zodat je 'zeker'weet dat diegene daar blij mee zal zijn. 




Gebruik de #feestjeindebrievenbusswap!

Als je iets over de swap kwijt wilt op IG gebruik dan de #feestjeindebrievenbusswap zodat we een leuke verzameling van foto's krijgen. 

Heb je nog vragen? Mail dan gerust naar cosybycindy@gmail.com 

We gaan er iets leuks van maken met z'n allen! 


♥ veel liefs en creatieve swapgroetjes ♥ 


6 opmerkingen :

  1. Ontzettend leuk, Cindy! Ik ga mee doen. Er komt een mailtje van mij jou kant op strakjes.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, een eigen swap organiseren!
    Helaas kan ik niet mee doen. Ik heb het in die periode erg druk met het beginnen van mijn nieuwe stage en veel feestjes etc.
    Jammer, maar misschien een volgende keer.
    Succes en ik hoop op veel aanmeldingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook meedoen. Leuk! Nog nooit gedaan. Ik stuur je vanavond even een mailtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh jammer! Ik ben precies net te laat :). Ik woon in België en heb ook vaak het 'buitenland' probleem! Dus hopelijk komen er nog zo een initiatieven ... Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas pindakaas, net terug van vakantie en lees nu het berichtje pas. Hopelijk bevalt het zo goed dat er een tweede keer volgt.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs