Slechte ervaring met City Plotter Zaandam

dinsdag 15 mei 2018


Ik ben al heel wat jaren actief in de Cameo wereld en ik krijg nog regelmatig mailtjes en berichtjes dat andere Cameo gebruikers blij zijn met de informatie op dit blog. 
Dat vind ik nog steeds super leuk om te lezen.

Helaas heb ik een slechte ervaring met City Plotter Zaandam en omdat zij zelf geen gastenboek hebben, heb ik besloten om dit blog te gebruiken om mijn ervaring te delen. Eigenlijk hou ik hier helemaal niet van. Maar aangezien er nog veel mensen hier komen die overwegen om een Cameo te kopen, heb ik toch besloten om dit bericht te schrijven.

In het kort: ik ga niet zeggen dat je daar geen machine moet kopen, dat is aan jou. Maar weet dat als er iets mee is, hij niet makkelijk nagekeken of gerepareerd kan worden.

Leer hier mijn ervaring.





Problemen met Cameo.

Ik heb mijn Cameo 3 bij City Plotter in Zaandam gekocht. Twee maanden geleden kreeg ik problemen met mijn machine. Hij snijdt niet goed meer. Een voorbeeld: in plaats van mooie rondjes snijdt hij nu soort van citroenen. Dat doet hij met alles, hij snijdt niet strak meer. 
Ik heb contact opgenomen met City Plotter en ik moest eerst zelf maar contact opnemen met Silhouette America. Dit wilde ik liever niet zelf doen. Ik ben zelf heel handig met de Cameo en had toch echt wel door dat dit niet zomaar op te lossen valt. Maar zij blijven volhouden dat dit handiger is omdat er anders steeds heen en weer gemaild of gebeld moet worden als Silhouette America vragen heeft. Na ruim 3 uur in de chat gezeten te hebben konden zij ook niks meer betekenen en heb ik mijn machine alsnog opgestuurd naar City Plotter. 

Machine opgestuurd.

Op een gegeven moment werd aangegeven dat City Plotter het niet op kon lossen.
Mail: 
"Wij hebben wederom testen met uw snijplotter gedaan maar wij kunnen het niet voor elkaar krijgen. Wellicht kunt u ons helpen door ons te informeren over het materiaal wat u door de machine laat snijden en of u bijv. lijmsprayvoor de snijmatheeft gebruikt of dat u bijv. een graveertool heeft gebruikt. Of anders dan niet gebruikelijk. We horen het graag zodat we het probleem evt. zelf kunnen oplossen. Anders zullen wij de machine moeten doorsturen en wordt deze volledig uit elkaar gehaald en nagekeken en als blijkt dat er dan bovenstaande of andere niet geschikte materialen/tools zijn gebruikt dan heeft u daar geen garantie op en komen de volledige kosten voor reparatie en verzenden bij u en dat zou toch mooi zijn."

Ik snij alleen flex en vinyl met de Cameo en soms papier / karton met mat. Voor het vinyl en flex gebruik ik altijd de rolfeerder. Ik heb nog nooit een grafeertool of lijmspray gebruikt. Dus mijn antwoord was dan ook dat dat het niet kon zijn en dat ze hem op mochten sturen. 

Ik weet niet beter of de machine wordt opgestuurd. Een paar dagen later krijg ik onderstaande mail.

"Hallo,
Wij hebben nog meerdere testen gedaan en wij hebben bevonden
dat de machine juist de opdrachten uitvoert. Wij adviseren u om zoveel mogelijk een snijmat te
gebruiken en zeker geen lijmspray. Indien de mat minder plakt kunt u gebruik maken van schilderstape. De machine hebben wij gisteren weer aan u verzonden." 

Ik vond dit heel bijzonder dat hij het plotseling weer deed. Maar goed, ik hoopte dat het zo zijn.
Ik had er een briefje bij gedaan met mijn nieuwe adres in Nederland (woonde toendertijd in Duitsland dat ik hem bij hun gekocht heb). Maar helaas werd hij toch naar Duitsland verzonden. Oke, kan gebeuren. Maar toen ik hier achter kwam en vroeg of hij naar Duitsland was gestuurd kreeg ik alleen als antwoord:  "ja daar hebben we hem heen gestuurd." Meer niet.
Mijn antwoord was: "oke en nu?"
Ik moest hem daar zelf maar even ophalen of door laten sturen omdat ik meer bekend was met het adres daar. Sorry maar een machine van 300 euro die verkeerd verzonden wordt? Ik zou als webshop meteen actie ondernemen als ik er achter kwam dat er iets verkeerd ging. Het mailcontact ging sowieso niet heel vlot. 

Na een boze mail van mij (ik was tot dan heel vriendelijk gebleven) ging City Plotter er nu toch achter aan en werd het adres gewijzigd naar mijn Nederlandse adres. Na twee weken kwam de Cameo eindelijk weer bij mij terug. En ik vond trouwens gewoon mijn Nederlandse adres in de doos bij mijn Cameo...maar goed, foute verzending kan gebeuren. Daar val ik ook niet over. Maar het antwoord om hem even zelf in München op te halen en het zelf maar moet oplossen. Dat vind ik geen goede service. 

Machine bij terugkomst.

Helaas is mijn machine niet gemaakt en naast het feit dat hij niet goed uitsnijdt, is het hele linker houdertje waar het mesje in zit, nu ook niet in orde meer. Deze zit bijna helemaal vast en beweegt daardoor niet soepel meer op en neer. Bij de voorbeeldjes die meegestuurd zijn, zie ik ook geen mooie uitgesneden rondjes en figuurtjes. Dus hoe zij erbij komen dat hij nu wel goed snijdt? 

Na wat mail over en weer komt het er op neer dat de garantie verlopen is. Mijn machine was 1 jaar en 4 maanden oud, en de garantie is maar 1 jaar. Oke, daar heb ik dus pech.
Daarnaast gebruik ik hem ook zakelijk voor mijn webshop dus dan zou ik volgens hun helemaal geen garantie hebben.

Ik mocht nog geluk hebben dat ze er alsnog naar wilde kijken. Ze verdienen maar 30 euro op een machine en nu zijn ze hun winst kwijt door de tijd en verzendkosten die zij er ingestopt hebben. Tja dat is het risico van een ondernemer. Als je spullen verkoopt kan er wat aan mankeren. Daar heb ik als klant niets mee te maken. Een goede service levert je weer nieuwe bestellingen of klanten op toch. Ook waardevol lijkt mij. 

De reden dat hij niet opgestuurd is komt (vermoed ik) door het feit dat ze geen Nederlandse leverancier hebben. De machine komt uit het buitenland en als er wat mee is zijn er natuurlijk hoge verzendkosten. Ze kunnen hem niet in Nederland door een leverancier laten nakijken.

Ik krijg de machine gewoon weer terug met de mededeling dat hij zo wel weer in orde is. Terwijl dit niet het geval is. En dan krijg ik hem ook nog eens in slechtere staat terug. 

Conclusie.

Ik heb gewoon pech gehad met mijn machine helaas. Doordat de garantie is verlopen kan ik er ook niet veel meer mee. De oplossing die mij geboden werd is om maar een reservere machine aan te schaffen. Ik kreeg van City Plotter een aanbieding om hem voor €269,- bij hun te kopen. Ik koop daar natuurlijk nooit meer iets na deze ervaring. Oja ik kreeg ook nog een folie pakket van 15 euro erbij. Die kreeg ik ook bij de machine die ik daar kocht en dat waren overigens niet de mooiste kleuren. (Donkergroen, bruin, donker oranje etc) Maar dat terzijde.  Had ik misschien ook net pech mee. 

Of ik kon hem alsnog op laten sturen en alle kosten zullen dan voor mij zijn. Nu hij nog meer mankeert dan voor ik hem opgestuurd heb, heb ik weinig vertrouwen meer in deze machine. Daarnaast kan ik niet nog langer zonder machine dus moest er sowieso een nieuwe komen. 

En ja ik gebruik mijn machine inmiddels meer dan toen ik hem alleen hobbymatig gebruikte maar toch verwacht je niet dat je elk jaar een nieuwe moet kopen. Andere shops hebben dit gelukkig niet dus ik hoop dat mijn nieuwe langer mee gaat! 

Boodschap voor jou.

Ik heb helaas een slechte ervaring. Weet dat als er wat is met de machine, de service zeer moeizaam gaat.
En dat is dan ook mijn boodschap van dit blogbericht.

Zij zijn 1 vd goedkoopste aanbieders maar halen de machines dus niet uit Nederland. Mocht er dus wat mee zijn heb je dus een probleem. Hij kan niet makkelijk opgestuurd worden naar de leverancier en anders kan dit tegen hoge kosten (ruim 30 euro verzendkosten). In mijn geval had ik aangegeven om de machine op te laten sturen maar kreeg ik hem zomaar terug met de medeling dat hij weer in orde was. Dit laat zien dat ze hem niet graag opsturen (tenminste dat is mijn conclusie).

Ik ben blij dat ze er als nog naar wilde kijken ook al was de garantie verlopen maar verder kan ik helaas weinig positiefs melden. De garantie is verlopen dus wat dat betreft heb ik gewoon pech.
Wat mij nog het meeste dwars zit,  is dat ik de machine in slechtere staat terug krijg dan hoe ik hem opgestuurd heb. En ook dat City Plotter aangeeft
 dat hij het weer doet, terwijl dat absoluut niet het geval is. 


Waar dan wel kopen? 
Ik koop mijn spullen graag bij Het Knutselkamertje / Silhouette Materialen of bij De Plotterie.
Zij hebben overigens wel een Nederlandse leverancier dus mocht er wat mee zijn kunnen ze hem veel makkelijker opsturen. De reden dat ik daar niet gekocht heb toendertijd is dat hij bij allebei uitverkocht was.  

(Dit is geen spon maar mijn eigen goede ervaring na al die jaren) 

Beide zijn ook nog eens heel behulpzaam geweest terwijl de machine niet bij hun vandaan komt. Goede service dus. 

Ik heb inmiddels een nieuwe machine en van de andere neem ik snel afscheid. 








Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs